ungdom?

Idag åkte jag  buss hem från jobbet. När jag klev på sa jag Hej och lämnade fram en tjuga för det är ju vad det kostar att åka här i Stockholm. Chauffören plockade upp sina häften med kuponger som han av någon anledning förvarar någon annanstans än på biljettbordet. Han håller upp båda häftena, det med rosa rand för rabatterat pris och det för vuxen, och så tittar han frågande på mig. Vuxen säger jag och tar emot min stämplade biljett.

Men han trodde på allvar att jag var yngre än 21 eller var nu gränsen går för ungdom. Eller möjligtvis att jag var pensionär för de får också åka billigare. Men det spelar ingen roll, båda är lika illa. Jag vill se ut som 28! Vad gör jag för fel?

Kommentarer
Postat av: Macke K

Jag tror du är för glad. Många andra blir gråa och bittra när de blir gamla, men inte du. Du ler ju jämt!

Postat av: Hull

Under 20 år är gränsen för rabatterat pris.
Jag tror liksom Marcus att du har ett för uppsluppet intryck. Gnäll mer! Och skaffa gärna skägg.

2006-08-04 @ 15:55:15
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Macke K

Ja, skägg är föråldrande. Folk tror jag är 35...

2006-08-05 @ 09:09:33
URL: http://produktionskollektivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback