gluten-laktos-vegan

Efter en veckas slappande i solen, undvikande av alger och lyssnande på politiker på Gotland är det dags att dra mot nya mål. Vi byter kust och ser fram emot några härliga dagar på Västkusten som ju är Bästkusten. Faktiskt.

Uppdraget är barnpassning och att förse nattcaféet med smaskiga bakverk. Det är ju inte så svårt. Framför mig ligger nu högar av syltkakor och Chocolate Chip Cookies som förhoppningsvis ska gå hem hos de fikasugna sommarfestivalbesökarna. Påminn mig om att delge er receptet på chokladkaorna, de är himmelska om jag får säga det själv!

Det svåra i kråksången är att komma på något gott som passar till dem som inte kan eller vill äta sånt som kommer från djur eller innehåller gluten. Är man inte van är det mycket man måste tänka på och klura ut om det funkar eller inte. Jag har gjort tappra försök och kommer att erbjuda chocolat chip cookies utan gluten men med ägg. Alltså inte veganvänligt. Istället blir det nog kardemummakaka med mjölmix och sojaprodukter. Den borde funka på alla tre grupperna. Eller?

Och var hittar man helt mjölfri choklad?

Kommentarer
Postat av: Helene

Det här är mitt specialområde! Menar du mjölkfri choklad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback