Butterflies all over the place

Jag är måttligt irriterad på den här websidan. Jag har försökt lägga upp det här i två dagar men inte lyckats av en mängd olika anledningar. Nu har jag äntligen fått bilden på rätt håll. Och då är kakorna redan slut.




En tråkig söndag. Inget kul på tv. Ingen kul bok att läsa. Inget solsken ute. Inga kakor att äta. Och där var lösningen. Jag och Rachel gjorde en snabb genomgång av vad som fanns i köket och fann att allt som behövdes var där. Inget att göra, köket kallar. Igen.

Häromveckan redde vi ut här i huset att stora muffins med kräm inuti eller med chokladsmak är muffins, på engelska alltså. Små muffins, med lite pynt på, är fairy cakes.

Idag: Butterfly cakes.

Ta en muffin av valfri sort, gärna en vanlig sockerkaksvariant. Skär ut en cirkel i mitten och fyll hålet med lite kräm, vi hade smör och florsocker. Dela den utskurna cirkeln mitt itu och stick ner halvorna i krämen som vingar. Vips, en butterfly!

Så här fina blev de:


  



Kommentarer
Postat av: Mattis

Vad är cupcakes då?

Postat av: Camilla

"Cup cakes are the same that the ones we had. Small cakes with icing on top." Rachel reder ut begreppen!

2006-03-21 @ 18:16:14
URL: http://bernersbullar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback