hjärtefrågor

    Idag har det faktistk inte hänt någonting som jag känner är värt att blogga om. Har jobbat, fått lite skoskav, solat på balkongen, spelat 1-1 i Yatzymatcher mot David, inte fått mejlsvar som jag väntar på.... Nä, ingenting.
Som tur är har jag kvar ett ämne från igår. Och det här tycker jag ska bli väldigt intressant. Igår skulle jag ta reda på vilka frågor jag tycker är viktiga inför valet i höst. De här blev det än så länge:

Skolan - vad ska hända med lärarutbildningen, vilka satsningar tycker man ska göras på förskolan, betygsfrågan, blir det en ny skollag snart, bl a.

Migrationspolitiken - ja, egentligen allt som innefattas i det.  Särskilt vad man tycker om SFI-undervisningen, vilka som ska få den och sådär.

Alkohol- och narkotikapolitiken - har lite koll och om jag inte har det så lever jag ju ihop med en som är insatt....

6-timmars arbetsdag - vilka är för?

Jag börjar sådär tror jag. Mejla eller kommentera era bidrag i min politikutbildning, nu rustar jag för VAL2006!


Kommentarer
Postat av: Robert

MP vill ha 6 timmars arbetsdag, och har en bra skolpolitik som inte är så stelbent och gillar småskalighet i klasser, föräldrakooperativ och sånt som jag tycker verkar bra. Fast jag är ju lite färgad.. ;P

Dessutom har de sveriges tuffaste alkoholpolitik i sitt program. Vi kopierade faktiskt ett av deras krav när vi gjorde om det drogpolitiska programmet till kongressen, men säg inte det till nån..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback