sol och salta hav

Navigare neccesse est. Och att segla är tokroligt.

I alla fall om man befinner sig ombord på ett skepp byggt 1908 tillsammans med ett gäng trevliga arbetskamrater som man trivs med.  Jag måste säga att så många nya ord som jag hört och lärt mig under den gångna helgen har jag aldrig varit med om.

Tänk själv. Du står på däck med ett rep i handen och någon kollar på dig och hojtar genom vinden att " Du, vi måste slå, lossa skoten så drar vi över Jagarn först. Klyvarn sen!"  Men nu har jag lärt mig. Och ni må tro att vi blev riktigt bra på att slå segel efter ett tag!

Det var det mest positiva med helgen. Det mest negativa var att mina arbetsgivare köpt med sin 25 liter vin, ett par flak starköl och lika många starkcider för deltagarna att konsumera. Vi var 34 personer.

När jag frågar vad de köpt till mig harklar de sig lite och säger att javisst, du är ju med i den där organisationen. Det gjorde mig riktigt arg. Visst, jag är nykterist och det vet alla. Men det är inte skälet till varför jag inte vill dricka.Och mina kollegor och vänner som inte är medlemmar i IOGT-NTO men som inte vill dricka vin ändå, var räknas de in? Men för mina chefer var det dricka alkohol som var grejen, vi andra fick nöja oss med Loka. Två olika smaker. I tre dagar....

Kommentarer
Postat av: Hull

Fy fan vad upprörande. Vart kan jag ringa och avreagera mig?

Postat av: wagner

Skepp och hoj dina gamla landskrabba! Åhåhå och en flaska med rom!

Segt. Förjävligt.

2006-09-06 @ 21:40:39
URL: http://wagner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback