Nu blir det jul!

Idag kom snön. Det började lite försiktigt vid åtta-tiden för att sedan öka allt eftersom dagen gått! Nu är det ordentligt snöfall och snöplogen har varit utanför precis.

Detta innebär några olika saker:

1. Jag kunde inte använda min nya sydväst. Det regnade ju inte. Och dessutom var det kallare idag.
2. Pulkasäsongen är nära. Efter en kvart ville barnen idag gå till backen men vi sa att vi behöver lite mer snö innan vi tar fram pulkorna... Jag tror att det argumentet har fallit nu.
3. Nu kan det bli jul. Det sa ett av barnen idag. Det lät verkligen som om han inte trodde det skulle bli jul om inte snön föll. Jag är oändligt glad att den äntligen har kommit!
4. Vi gjorde helt rätt som bytte till vinterdäck i fredags!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Du har blivit utmanad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback