112

Igår när vi var i skogen med barnen på jobbet fick jag ringa 112. Det har jag aldrig behövt förut.

Det var lite läskigt. Barnet i fråga hade ätit liljekonvaljebär och de är ju giftiga, det visste vi. Vad vi inte visste var hur giftigt och vad som skulle kunna hända. Dessutom är det svårt att hålla sig lugn och prata med en 3-åring om hur många bär hon ätit och vilka bär det egentligen var. Det märktes att hon trodde jag skulle bli arg så hon försökte tänka ut vilket svar som var "rätt". Men allt gick bra. Och dessutom fick vi lära oss att 1-5 bär är ofarligt, fler än så kan orsaka värre saker. Men om det skulle hända fick jag ringa igen och få råd sa de. Det känns ju tryggt.

Kommentarer
Postat av: Macke K

Det är inte vem som helst som jobbar på SOS Alarm. En gedigen utbildning får de genomgå, och många (alla?) är utbildade i någon form av vårdnivå (undersköterska eller sjuksköterska eller så, minns inte vilket). Hur som helst, det är ju tryggt. Själv har jag bara ringt för att anmäla pågående brott.

Postat av: Sofia

Vad var det för pågående brott Marcus?

2006-09-16 @ 17:59:30
URL: http://sofiahallbert.blogg.se
Postat av: Macke K

Inbrott på närliggande apotek. Stöld av läkemedel. Flykt på moped.

2006-10-01 @ 20:14:59
URL: http://produktionskollektivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback