Fixat

Det blev trots allt lite förvirring kring var vallokalen låg. Men när det väl var utrett så gick det som en dans. Det trixigaste sen var hur jag skulle resonera kring kommunvalet. Jag menar, i kommunen jag bor i (och följaktligen röstar i) är det enda jag gör här just att bo. Jag har varit på vårdcentralen en gång med det är ju landstingets boll. Jag går inte i skolan, har inga barn som gör det heller eller som går i förskola, jag är inte arbetslös, jag nyttjar inte simhallen.... Hur ska jag veta vilka som tar hand om min kommun bäst när jag inte vet alls hur det är nu? Fast det är klart, biblioteket brukar jag gå till.... Fasiken, skulle ha tagit reda på bibliotekspolitiken innan. Försent nu.

Ja ja, lite mingel och buffe hos oppositionen kan man ju klämma ner i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det är jättesant! Svår fråga med kommunval. Jag bor ju inte ens där jag röstar, för mig blev det också lite svårt! Men nu ska det bli spännande med resultaten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback