kul på kurs

I julas fick jag presentkort på Folkuniversitetet för att jag skulle kunna gå någon utvecklande och skojig kurs för att pigga upp min i övrigt så trötta fritid.

Idag har jag bestämt mig. Har just anmält mig till kursen Klädsömnad. 10 gånger med start den 25 september. Man ska ta med sig mönster och tyg till det man vill sy. Vad ska jag välja? Har en låda med mammas gamla mönster från 60-talet. Kanske kan hitta nåt piffigt däri!

Dessutom har jag fått min symaskin lagad efter att någon härhemma körde sönder den när jag var i Afrika. Det var en gubbe med stora svårigheter att prata svenska som lagade den. Jag fick förklarar på engelska vad felet var och sen fick jag ett kvitto. Han skulle fixa det där.
När jag hämtade symaskinen igår var det en annan gubbe där. Jag frågade om han visste vad felet var. Nä, det kunde han inte svara på. "Men han lagar på garanti! Du håller kvittot med dig bara...."

Ok. OCh garantin gällde ett år. Brukar vara tre månader sa han men "ett år kan vi säga!" Vilken service!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Klart du ska använda ett gammalt 60-talsmönster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback