Valdag

Då var det dags. Idag gäller det. Det är inget självklart val för mig. Men det har det väl å andra sidan aldrig varit. Jag försöker verkligen varje gång att sätta mig in i valrörelsen, att förstå debatten, att lista ut vilka som jag tycker lika som. Men det är som om jag skulle springa ett 10 000 meterslopp. Jag tröttnar efter första varvet och sen är det bara att hänga med runt runt.... Det ser likadant ut varv efter varv och så när man närmar sig slutet så ringer en klocka och det är dags att spurta lite.

Men gud vad segt det är. Så jag har inte lyckats bli den där politiskt medvetna i år heller. Lite mer än tidigare, det tror jag nog men helt övertygad är jag inte. Så när jag om en stund ska bege mig till vallokalen får jag förlita mig på magkänslan. Inte för att hitta dit men för att välja lappar att stoppa i kuvertet.

ja ja, om 15-20 timmar sådär är det över. Då vet vi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du röstar rätt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback