Var är kottarna?

Jag har börjat jobba. Det är nytt, spännande, intensivt och lärorikt. Och då har ändå inte barnen kommit ännu!

I fredags gick mina kollegor och jag igenom det material somde beställde i våras åt våra klasser. Det var basketbollar, skrivhäften, pennvässare och ritpapper om vartannat. Idag kom alla läroböcker. Matematikboken 1 A och Skrivbiten A och så nåt som heter Koppargruvan som visst handlar om matte också. Vill du ha det här frågar de. Hur ska jag veta det? Hitttills i min yrkeskarriär har jag läst boken Nyckelpigan eller Skogsmusen och lekt Kims lek för att bedriva pedagogisk verksamhet. Ja tack, sa jag. Jag tar dem!

Sen packade vi upp sån där beige väv som man syr på. Tio rullar garn. Plus lite annat husligt pyssel. Jag vet inte vad jag ska göra med det. Hur pysslar man egentligen utan kartong och kottar?  Jag struntar nog i sygrejerna, lite glitter på en pinne till jul. Det får räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback