vilken vecka

Jag säger då det. Efter att ha gått upp 05.15 hela veckan och tagit mig Södertälje tur och retur blev det äntligen helg och sovmorgon. Nu är ju inte jag så bra på att ha det men att vakna strax efter 7 i morse kändes ändå som en obeskrivlig lyx. Dessutom utan tvång att gå upp!

Men nu är jag i gång med min undervisning.  Barnen är där, intensiva men glada. Jag har framkallat spontana applåder och skratt när jag lärt mig säga tidning och sax på arabiska och serbiska. Dessvärre har jag nog redan glömt det men det är nog inga problem, nästa vecka lär de påminna mig igen! Hur var det nu, vem skulle lära sig vilket språk i det där klassrummet....

Ja ja, intensivt var det fast de bara gick halvdag. På måndag kör vi 8-13 och då lär jag somna som en liten gris på tåget hem. Förhoppningsvis nöjd med dagens pedagogiska insats. Får återkomma om övningarna jag har liggande på katedern föll väl ut eller inte.

Förresten. Fr o m oktober blir resvägen inte så lång. Familjen Berner-Persson har köpt radhus i Tullinge! Det ni!

Kommentarer
Postat av: Robert

Vad kul med huset, grattis! Och så får du säga "dobro" till de serbiska ungarna, det betyder bra på serbokroatiska om jag inte minns fel.. =)

Postat av: Mamma

Hej
Vi är inne och håller koll på din blogg det är så roligt att få den informationen. Hoppas du orka rfortsätta med att referera från din vardag.
Kram mamma och pappa

2007-08-25 @ 21:32:10
Postat av: Linnka

Hejsan! Vad roligt att ni hade köpt hus! Hoppas det blir jättebra!! Det är ju perfekt, då kan jag ta med mig tessan ner till Stockholm så kan vi komma och hälsa på er!;) Vi hörs!Jättemånga kramar LINN

2007-08-26 @ 09:54:58
Postat av: Macke K

Äntligen!

2007-08-26 @ 13:26:51
URL: http://produktionskollektivet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback