en obehaglig känsla

Igår var jag på bio. En god vän hade skickat oss biocheckar och nu skulle de förvaltas. Filmen vi valde heter Notes on a Scandal.

Det bådade gott inledningsvis då den handlade om lärare och skolmiljö och sånt där. Sedan utvecklar sig en skum historia. Den nya lärarinnan på skolan inleder ett förhållande med en elev. Inte så konstigt förvisso, även om det är synnerligen komplicerat och olämpligt. Särskilt då pojken är 15 år.... Men i alla fall, denna lärarinna har också blivit god vän med en äldre kollega, en barsk dam som jobbat i skolan i evigheter. De blir goda vänner och förtrogna. Men nu börjar det obehagliga. Denna äldre kvinna utvecklar någon slags besatthet av den yngre kollegan och tänker sig att de ska dela hela livet tillsammans och jag vet inte...
Det hela blir så obehagligt, jag kan inte beskriva det!

Filmen var inte dålig, men jag gick därifrån med en krypande känsla i kroppen. Otäckt. Så se den inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback