lugnet ar funnet

Idag hade jag en skon upplevelse. Jag ar i gavle och halsar pa en kompis och vi skulle gora en utflykt for att se oss om lite grann. EFter ett besok pa turistbyran, vad skulle man gora utan dem??, sa begav vi oss ut mot havet.

Det var som en filmscen. Vi satt pa bussen, klev av och fann oss sjalva mitt i tystnaden. Bussen akte ivag langs vagen och forsvann bakom en svang och kvar stod vi och kande hur lugnet sankte sig over oss. Sa haftigt det kandes. Som att kliva in i en bubbla. Efter en blasig promenad hamnade vi pa cafeet i byn dar vi spenderade ett par timmar med goda bakverk och mysig miljo! En harlig eftermiddag!

Nu ar ju inte Gavle sa varst hogljutt i sig sjalv sa da kan ni tanka er hur tyst det var dar ute.
Sa vill jag bo. Usch for Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback