Könsdiskriminering??

Vi har just ätit middag och pratat om lite ditten och datten. Till sist kom vi in på mitt jobb och jag kom att tänka på det som hände idag på jobbet. Appropå personalvård och uppmuntran.

Förra veckan hade vi planeringsdagar med alla förskolor i företaget. Jag jobbar ju i en kvinnodominerad bransch, så är det ju. Därför var det extra kul att det nu har börjat rätt många killar hos oss. Jag tror att det fanns ungefär 10 nu mot tidigare kanske 3-4. Kul!

Det tyckte uppenbarligen ledningsgruppen också var väldigt roligt för när dagen var slut samlade de ihop alla dessa killar för ett eget litet snack. Ingen visste vad det skulle handla om och det var inte förrän idag som det avslöjades för oss som är av det andra könet.

Och tro det eller ej! Men företaget ska ta med sig alla killar på en helgresa till Åland! För att, enligt uppgift, uppmuntra dem som sökt sig till förskolevärlden och vill måna om dem så att de stannar kvar! Jag fattar inte. Får man göra så? Är vi kvinnor inte värda att uppmuntras? Jag fattar inte. Effekten på mig blev ju snarare det motsatta, i ett företag som värderar sina anställda så olika är jag inte säker på att jag vill stanna särskilt länge....

Kommentarer
Postat av: wagner

Oj. Maila Jämo och fråga.

Postat av: lilli

d e dåligt !!!!:@

2007-03-02 @ 14:37:21
Postat av: lilli

d e dåligt !!!!:@

2007-03-02 @ 14:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback