SNÖ

SNÖ



Så kom den då till slut, snön. Jag hade ju förvisso tippat att vi skulle bli helt utan den här vintern. Inte helt realistiskt, det medges, men samtidigt inte helt otroligt. När videkissarna syns på träden och maskrosbladen tittar fram då är det svårt att tro att det ska bli minusgrader och kallt!

Men igår kväll slog det till. Jag lämnade lägenheten ungefär kl 18 på kvällen och då hade det börjat snöa lite lätt. Under den korta resan till KIsta ökade det på och när vi nådde Bandhagen var det snöfallet fantastiskt!

Lika fantastiskt var också festen vi var på igår kväll. En trevlig samling människor samsades kring god turkiet-inspirerad mat och trivdes. Framförallt var det något som kallades bröke eller nåt liknande som var mycket gott. Jag vet inte ens vad det var i. Men gott var det. Det är trevligt med plockmat som man kan diskutera och äta länge kring! Tack Kenneth för en jättetrevlig kväll!

Och hela kvällen blev lång. Jag slog rekord i vakenhet och var fortfarande ganska pigg när vi satte oss i bilen vid halv-fyra-tiden i morse.... Då snöade det fortfarande!


Kommentarer
Postat av: Helene

Börek var det säkert som ni åt. Smördeg med ost eller spenatfyllning?

Postat av: Camilla

Japp, så var det! Jätte jätte gott!

2007-01-22 @ 21:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback