grattis på våffeldagen

Så var veckan slut. Men vilken avslutning. Är det våffeldag så är det så här smaskades det på sådana i kväll. Vi gjorde en fullkornsvariant faktiskt. Istället för vetemjöl använde jag vitt, fint fullkornsmjöl. Smakade gott och kändes nyttigare.... Dessutom blandade jag blåbär och hallon i smeten och det var verkligen gott. Men gud i skruven vad mätt man blir av våfflor.

Den här veckan har innehållit en hel del baktankar. Alltså, jag har tänkt mycket på recept och vad som passar vid olika fikatillfällen. Till exempel är jag delaktig i utformandet av kaféet på kongressen i Uppsala i sommar. Oj, vilket kreativt möte vi hade och oj, vad det kommer att bli kul! Nu är det bara frågan vad vi ska servera... Men det är hemligt än så länge!
Nästa vecka är det min tur att bjuda på fredagsfika på jobbet. Men nästa vecka blir det onsdagsfika istället. Av två anledningar.  Framför allt för att jag så många gånger kommit in i personalrummet på rasten en onsdag och önskat av hela min sjlä att det ska stå nått gott där. Men icke. Men på fredagar när man ofta slutar tidigt, är glad för att veckan är slut och ändå ska hem och äta goda saker hela helgen, då dukas det upp både det ena och det andra minsann. Nä, mitt i veckan är i alla fall mitt behov som störst. Hur är det med dig?

I veckan som kommer noterar jag också en föråldring av mig. Ja, så går det ibland. Oundvikligt.

Kommentarer
Postat av: Macke K

Berner bullar alltså upp i Uppsala. Tur att man är anmäld!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback