Berner bakar!

Idag har det minsann bakats igen. Jag tänkte nämligen ge mina elever en överraskning imorgon. Jag har bestämt mig för att skippa Bild-lektionen och istället ta med dem till skogen för en utelektion. Och väl där och med utförd uppgift ska vi fika på smaskiga muffins med hallon och blåbär i. Receptet tog jag från Dagens muffin, en mycket trevlig bok som ett par vänliga vänner en gång förärat mig!

När jag höll på att baka kom jag att tänka på Muffinsklubben. Det var trevliga träffar i Göteborg då vi bakade, åt och betygsatte muffins av olika sorter. I receptboken finns kommentarerna kvar med tillhörande poäng. I topp ligger päronmuffinsen med kanel med 4.7 av 5 möjliga poäng. Det blir nog mer bakning i helgen!

Kommentarer
Postat av: Birgit N Bergström

Hej,
Låter jättetrevligt att du bakar till dina elever mmm! Och kakrecepten låter härliga!
Ville tipsa dig om en tårtdekorationstävling just nu på www.hembakningsradet.se! Dekorera och fota och skikca in till [email protected]! Jag misstänker att du är en duktig tårtdekoratör.
/hälsar Birgit


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback