En rolig dag

Till och med på jobbet faktiskt. I morse jobbade jag med halva klassen och den andra var med min nya ständigt närvarande resurs. I min grupp jobbade vi med lästräning eftersom i stort sett ingen av de tio kan läsa. Men de var så himla duktiga att jag förvånades själv ! Nog för att de hade svårt att koncentrera sig och så där men när vi väl fick lite fokus visade flera av dem prov på stora framsteg. Helst plötsligt fanns det en insikt om att de där krumelurerna bokstäver som vi tjatat så mycket om faktiskt bildar ord och kan betyda nåt. En kick för fortsatt planering och jobb med de barnen.

Det är nog så. Tålamod lönar sig. Och förståelse för att de är nya i landet. Jag lär mig varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback