varken eller

Det blev varken eller. Inga bullar. Ingen klippning men en bokad tid i alla fall. Så imorgon får vi se hur det blir. Det är svårt att klippa sig på engelska dock. Förra veckan lärde jag mig ordet för lugg t ex. Det var väl på tiden.

Men det där med språkkunskaper är ju intressant. Jag tyckte att kunde hyfsat bra engelska innan jag for hit, men shit vad det kan vara svårt att prata ibland. Förra veckan skulle jag svara i telefonväxel, tänkte att det borde ju gå bra. Men shit, vad det är svårt att småprata på engelska i ett sånt sammanhang. Här hemma är väl en sak, men i telefon! Innan jag lärde mig vad  "Var god dröj" heter....

Sen hittade jag en kurs i telefon- och mejlengelska. Den borde jag gått.


Kommentarer
Postat av: wagner

Vad heter "Var god dröj"?

Och vad heter "praktisk information"?

Postat av: Camilla

Bear with me one moment please.....

2006-04-16 @ 21:59:19
URL: http://bernersbullar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback