Grattis Sverige

Jag vet inte riktigt säkert vad som hände den 6 juni för en herrans massa år sen men nåt bra var det nog. Och jag tycker det är trevligt med en nationaldag och en Svenska flaggans dag. Jag hoppas att den här dagen blir en folkfest, att vi är glada över det land vi bor i, att vi inser att vi har det bra här, riktigt riktigt bra. Jag tycker att dagen idag är ett jättebra tillfälle att tänka lite över vårt land, hur det ser ut och hur vi vill ha det. Vi ska inte sudda ut det som är svenskt, vi ska fortsätta prata svenska, fira våra traditioner och äta vår svenska husmanskost. Och sen ska vi bjuda in alla nya svenskar att bli delaktiga i det. Och så blandar vi. Ger och tar. Lär och lär ut. Precis som som gruppen Andra generationen gjorde på TV4 i morse. Den bästa version av den svenska nationalsången jag hört!

Själv ska jag fira med att tvätta, gå en promenad och besöka den iranska familj som just nu bor i vår lägenhet. Grattis Sverige.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Gustav Wasa blev kung! 1523.

Postat av: Camilla

Det ante mig. Tack för upplysningen!

2006-06-11 @ 11:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback