Handlar Kungen på Pressbyrån?

I helgen var jag och David Stockholmsturister. Vi tog båten från Stadshusbron ut till Drottningholm. Mamma säger att jag har varit där förut men det har jag verkligen inget minne av så det här skulle bli så trevligt. Och det var det också! Det är ju en synnerligen pampig byggnad och jag tycker det är lite coolt att gå föbi fönstren och tänka att kanske sitter Kungen där inne just nu och löser korsord eller vad en kung kan tänkas göra när han är hemma en lördagseftermiddag.

En sak som förvåande mig var att Drottningholm ligger så lättillgängligt. Jag visste att det inte låg så långt från stan men vägen går ju förbi precis utanför. Och inga staket och grindar var det heller för att komma fram till slottet. Men det är ju en positiv sak.

Visste ni förresten att Kungen har en Pressbyrå utanför knuten? Den ligger nästan på tomten! Det tyckte jag inte passade in, jag menar, det är ju den kungliga familjens hus vi snackar om! Hur ofta handlar de på Pressbyrån? Jag bara undrar..... Bort med den!

Kommentarer
Postat av: Hull

Jag har för mig att jag läst nånstans att kungafamiljen faktiskt handlar rätt mycket på pressbyrån...

Postat av: David

Det bekräftar ju det här med tillgänglighet i så fall!

2006-06-19 @ 23:00:10
URL: http://persson.blogg.se
Postat av: Wagner

Tillgång och efterfrågan.

2006-06-22 @ 22:33:03
URL: http://wagner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback