tekniska problem

Igår hade jag tekniska problem. Det är irriterande. Men nu har jag löst det. Själv. Tjej som jag är och allt.

Det jag satt och tänkte på igår var det som hände mig i tunnelbanan på väg hem igår. En kvinna som skulle gå förbi mig för att komma till ett ledig säte LOG när jag flyttade mig lite så hon kom förbi. Kan ni tänka! Helt i motstridighet till den oskrivna lag som verkar råda bland kollektivtrafiksresenärer. Sen kom förklaringen. Hon var engelskspråkig turist.....

Men jag hade en liknande upplevelse i förra veckan. En kille satt kvar bredvid mig fast det fanns FLERA lediga fyrsäten i tunnelbanevagnen. Detta faktum förundrade mig och gjorde mig lite gladare för uppenbarligen är det inte mig det är fel på när alla hela tiden flyttar iväg. Man bara gör så. Så hopp finns, är nästa steg att kanske till och med säga hej till våra medresenärer?

Kommentarer
Postat av: Hull

För att besvara din sista fråga:
Nej, det hoppas jag verkligen inte. Fy fan vilket tjat.

Postat av: Camilla

Jag menar inte att ta i hand och fråga om vädret! Men om man tittar upp när det kommer nån så kan man ju säga hej och inte bara blänga till och sen vända bort huvudet. Om man ändå bemödat sig med att titta vem som kommer och sätter sig bredvid kan man väl lika gärna säga hej. Prova nästa gång.

2006-06-06 @ 10:38:59
URL: http://bernersbullar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback