Dagens goda gärning

Sommarvärmen ligger som ett täcke över Stockholm. Men alldeles för en stund sen mulnade himlen igen och nu öser regnet ner. Utanför mitt köksfönster stod två tjejer och tog skydd under trädet som står där. Regnet verkade inte lätta så jag hivade ut ett paraply och sa att de gärna fick låna det. Aningens förvånade men de tog tacksamt emot det gamla UNF-paraplyet jag hittade i garderoben.

Jag sa de kunde slänga in det på balkongen när det slutat regna. Får se när det kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: ikmk

Såna där saker är så fantastiskt roligt att göra när man väl gör det. Det spelar mindre roll om man får ett tack, sakerna tillbaka eller om man aldrig ser folket igen, man blir så nöjd på nåt vis.
Som att ge nån en femma till toaletten eller ge någon som klagar på att den är törstig i bussen sin vattenflaska..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback