Undrar om Kungen är hemma?

Kanske nästan eventuellt men troligtvisså såg jag en kändis idag. Eller snarare bilen den satt i.

Jag gick förbi en snygg, svart bil med mörka rutor som stod parkerad utanför Riksdagshuset. Bredvid stod en biffig gubbe, en säpo alla gånger! Några minuter senare kör samma bil förbi mig där jag står på Mynttorget och väntar på en kompis. Medan jag stod där i snön och tittade på alla som gick förbi och undrade vilket jobb de hade och vart de skulle så kände jag mig som värsta turisten från landet. Där stod jag och kände storstadens vindar vina runt öronen. Kungens hus framför mig och huset där allt bestäms bredvid. Vardag för de allra flesta som passerade men rätt coolt för mig. Fast jag bott här i två hela år. Nästan.

Och tänk om självaste statsministern har åkt förbi mig idag. Och jag vinkade inte ens.

Kommentarer
Postat av: Macke K

2 år. Shit.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback