sega men ändå goda

Onsdagen hade varit en spännande dag på lite olika sätt. Den började med en bussfärd där busschauffören inte ville släppa av mig där jag ville gå av eftersom han inte tyckte att det var rätt. Att jag sen hade karta och visste var jag skulle spelade ingen roll. hela hans minspel och tonfall när han till sist öppnade dörrarna visade att han tyckte att jag nog fick skylla mig själv om jag gick vilse för han hade minsann tänkt visa mig rätt. Han hade haft fel.

För jag klev av på nästan exakt det ställe som den lokala trafikupplysningen talat om för mig att jag skulle gå av på. Och tack vare deras beskrvining, och den otympligt stora karta jag bar omkring på, hittade jag skolan dit jag skulle på intervju. Intervjun avnlöpte väl sådär, det var kallt och den lilla värmefläkten gjorde inte så stor skillnad. Dessutom var jag nervös så jag frös lite extra av det. Väl ute igen var det härligt solsken och skönt. Åkte hem. Ett par timmar senare ringde skolan och sa att jag inte fick jobbet men att jag hade varit duktig ändå. Jag anade ju nästan detta och blev ändå glad över berömmet.

Det borde firas. Tog med mig Rachel ner i köket för att inleda vår första lektion i kakbakning. HOn har fått en egen skrivbok att samla recept i. Nu var det dags att prova ett recept som jag fått tag på via Andreas Ericssons blogg. Angry Bees. Nu var vi ju inte arga så vi kallade de helt enkelt "Cookies with ginger and honey".

Eftersom vi hade för lite smör fick vi lov att halvera receptets mängdangivelser. Det gick bra ända tills vi kom till ingrediens nummer två då vi redan hade glömt det. Men vad gjorde det, med lite trix och fix var vi på banan igen och efter lite rullande och rörande och skrattande hade vi fina kolakakor på plåten. Hon var duktig Rachel!

Eftermiddagens klurighet var att hitta ett bra ord för snedskurna på engelska....


Kommentarer
Postat av: Andreas Ericsson

Aha! Men hur smakade de da?

2006-03-03 @ 19:15:57
Postat av: Camilla

De var fantastiska! Räddade hela vår dag. Vi var mycket nöjda med vår insats och Rachel glad över sitt första svenska recept :-)

Postat av: :)

MEJLA RECEPT PÅ KAKORNA!! tack!

2007-01-07 @ 12:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback