jord under naglarna

    Efter en förmiddags rensande i det som kallas vår trädgård tyckte vi att det var dags för lite blomsterfägring. Ställdes inför det kluriga beslutet i att välja lämpliga växter för en balkonglåda. Inte så lätt, de måste gå bra ihop och inte bli så hängande eftersom lådorna står på balkonggolvet. Vi fastnade för pelargoner först. Efter förra sommaren känner jag mig säker på pelargonhantering och vet att de växer bra i mycket solsken. Nästa val blev lobelior. Det hade vi också förra året och de var väldigt fina och lättskötta. Det är ett avgörande kriterium för mina växtval. Som grädde på moset blev det en Felicia eller nåt sånt, en gänglig liten växt med lila små blommor.

Jag kan inte bärga mig tills allt blommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback